Pojmem outsourcing se obecně označuje zajištění určité části činnosti podniku externím subjektem. Outsourcing tedy představuje jakýsi pronájem externích zdrojů a jejich využití pro potřeby nájemce. Smyslem outsourcingu je nedělat vlastními silami to, co pro nás může zajistit někdo jiný levněji a v mnoha případech i s vyšší odborností, a uvolnit kapacity podniku pro její vlastní podnikání. Outsourcing se v současnosti ve zvýšené míře uplatňuje v oblasti IT a v oblasti sledování ekonomiky a řízení lidských zdrojů podniku.
Outsourcing lze v této souvislosti definovat také jako smluvní vztah, při kterém externí subjekt na sebe vezme zodpovědnost za plnění všech nebo jen části informačně-technologických funkcí podniku. Využití této služby může pro podnik znamenat významnou restrukturalizaci prostředků včetně lidských zdrojů.
Klientovi nabízíme úplné či částečné provozování ekonomického informačního systému EKOPRAKTIK na našem technickém vybavení. Tvar výstupů a jejich četnost má klient možnost nejen definovat, ale v průběhu užívání po dohodě i pružně měnit. Jednoduchým příkladem může být kompletní vedení klientovy mzdové agendy na našem technickém a programovém vybavení (včetně komunikace s bankami a státními institucemi). Komplexnějším příkladem je zajištění úplných účetních a ekonomických informačních služeb pro klienta našem technickém a programovém vybavení.