1 Obchodní jednání o dodávce informačního systému
2 Uzavření smlouvy o dodávce informačního systému
3 Časové body postupu
Obchodní jednání je vedeno interaktivně do okamžiku projevu závazného zájmu klienta o implementaci, tento zájem by měl být vyjádřen požadavkem na nabídku s rámcovou specifikací struktury, kterou má informační systém obsluhovat.
Následně se klient seznámí s obecnými podmínkami smlouvy o zavedení resp. užívání systému. Smlouva by měla být pojata obecně – obecné odpovědnosti a obecná práva a povinnosti, zmocněnci pro jednání – s tím, že zvláštními dokumenty, a to buďto dodatky této smlouvy nebo strukturováním, se smlouva na patřičné části upraví.
Do tohoto okamžiku by se nerealizovaly žádné úpravy systému (v případě, že jde o úpravy využitelné obecně i v dalších implementacích, tak ano).
Postupně dojde k uzavření
Obecné pravidlo platné při implementaci: Vyskytnou-li se během kterékoliv fáze implementace požadavky klienta na další úpravy nad rámec úprav již smluvně definovaných
do T1: Vyjednávání v oblastech specifikací, termínů a ceny.
T1: Podpis smlouvy, definice standardu, úprav, termíny, způsob předání, cena a platební podmínky.
T1 až T2 (3 až 5 dní): Instalace písemně nasmlouvané varianty systému, možnost vzniku dodatečných požadavků na úpravy.
T2: Počátek zaškolování pracovníků klienta.
T2 až T3 (1 až 2 dny): Zaškolování pracovníků klienta, možnost vzniku dodatečných požadavků na úpravy.
T3: Protokolární předání systému ve stavu k tomuto termínu písemně specifikovaném a zpráva pro klienta se soupisem návrhu organizačních a personálních opatření nutných k zajištění efektivního chodu systému, zároveň bezprostředně po předání počátek zkušebního provozu.
T3 až T4 (cca 10 dnů): Zkušební provoz, řešení případných reklamací, možnost vzniku dodatečných požadavků na úpravy.
T4: Protokolární ukončení zkušebního provozu.
po T4: Doinstalování případných smluvně dohodnutých úprav s jejich průběžným protokolárním předáváním a zaškolováním pracovníků klienta.
Ing. Jiřina Závišková
prokuristka společnosti